Max för axelpressen

by Joakim Backman 30. september 2013 21:07

Jag och Johannes körde ett gympass idag på lunchen. Inte nog med att jag missade vilket pass vi skulle köra utan körde samma som i fredags idag igen.  Det var även dags för maxbelastningen för axelpressen idag.

Förra fredagen körde jag samma pass och det gick bra även om att det var tungt. Idag gick knäböjen också bra, riktigt bra faktiskt. De två första seten var faktiskt tyngst sedan kom jag igång, blev riktigt varm och fick till tekniken bra och resten av seten flöt på.

Det kändes direkt att det inte skulle gå vägen för axelpressen och jag misslyckades redan i första setet. Jag gick ner 2.5 kg och körde resten av seten men fick inte upp sista repetitionen i sista setet. 70 kg gick i fredags även om att det var precis. Just axelpressen är den övning där höjningarna blir procentuellt störst i och med att det är den övning där man lyfter minst vikt, så även att 2.5 kg inte låter så mycket så gör det en hel del.

Marklyftet var OK men jag får slita lite mer nu för att få upp stången korrekt och snyggt.

Squats 5x5x145.0 kg + 2.5 kg OK 
Shoulder Press 5x5x72.5 kg + 2.5 kg Failed
Dead Lift 1x5x152.5 kg + 2.5 kg OK

Tags: , ,

Styrketräning

Kommentarer är stängt

Joakim Backman

år, bor i Växjö( ) med familj bestående av fru, två söner och hund.

Jag tränar i den omfattningen det passar in i mitt liv och då främst löpträning och styrketräning på gymmet men även en del simning på sista tiden.

Min motivation för träningen är att hålla mig frisk, hålla en bra vikt samt att kompensera för mitt stillasittande kontorsjobb som IT-nörd. Dessutom är det jäkligt roligt! 

 
 

Kommande evenemang

Dagar till evenemang
   

 Alla tävlingar och lopp

Tidigare

RecentComments

Comment RSS
Blogglista.se
Sport Blogg Topplista
Hälsoblogg bloggar om träning
Bloggparaden  
Twingly BlogRank SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg
SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog Joakim Backman